Cape Town - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Cape Town

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandaag een dagje Cape Town! Eerst gestart in Muizenberg om het een en ander voor te bereiden voor project volgende week en vervolgens vertrokken met de trein. Samen met Nicole uit Winsconsin US en Kira uit Duitsland, mijn 2 collega's in het Nutrition Project. We zijn een super team en hebben naast serieus samenwerken ook heel veel lol met elkaar:-) Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar de Company Garden geweest. Een schitterend park waar de eekhoorns over je voeten lopen. Ze krijgen elke dag nootjes van de bezoekers en zijn daardoor vreselijk tam. Hierna zijn we doorgelopen naar de Green Market Square, de souvenirsmarkt. Mijn hemel..ze willen je allemaal hun kraam intrekken..pff..zeer vermoeiend kan ik je wel vertellen, maar geslaagd en ook wat onderhandeld. Veel souvenirs zijn gemaakt middels recycling. Met blikjes van frisdrank maken ze de mooiste dingen..townships, speelgoedauto's, sieraden etc..
Na deze uitputtingsslag was het tijd voor een break bij Village Idiot. Een hippe gezellige tent voor een lekker biertje en overheerlijke gegrilde Chili chickenwings en een kaasplankje. Hier sloten nog een paar meiden aan om met elkaar naar het Bierhuis te gaan in Longstreet. Longstreet is de hoofdstraat waar je alle bars, eettentjes etc vindt. Heerlijk een biertje gedronken voordat we richting African Mama zijn gegaan. Een restaurant met traditionele Afrikaanse gerechten. Ik heb de mixed grill genomen met struisvogel, krokodil, steenbok etc. Het was heerlijk maar ik moet toegeven dat de kokodil niet heel erg mijn favoriet is..mij iets te stevig vlees deze gespierde jongen haha. Nu net heerlijk thuis. Eerst even gezellig bijgekletst met mijn hostmam Trudy en Keith. Altijd praten we elkaar de dag met elkaar bij..het voelt ook erg thuis hier:-) Morgenochtend word ik alweer bijtijds opgehaald voor de Wine Tour. We gaan 4 wijnhuizen langs om te proeven...een dag lang dus dat wordt een pittig dagje haha. Het belooft weer een mooie zonnige dag te worden dus dat gaat helemaal goed komen! Liefs Peet

Ps: geregeld komen er mensen op straat bij je bedelen om geld of anders. Ik heb deze bewuste man maar eens attent gemaakt op het feit dat hij zeker iets kan doen aan het feit dat hij geen eten heeft. Verteld dat hij een farmer kan worden..nou dat was niet de bedoeling en hij maakte dat hij weg kwam. De meiden in een deuk maar ik was zeer serieus. Ik kan dit niet begrijpen..pak dit soort kansen aan en verbouw je eigen groenten..zorg dat je eten hebt!

  • 03 Juni 2016 - 23:38

    Lien:

    Voorzichtig met vreemde mannen
    Elly,haar afscheidsfeestje was geweldig
    Lien

  • 03 Juni 2016 - 23:40

    Wijand:

    Hi Peet, sfeervol weer je verhaal, maar wat lees ik nou, ga je aan de slag als voedselzendelinge? Kan dat zonder vergunning? Mooie (wijn)trip verder! Liefs, Wijnand

  • 05 Juni 2016 - 15:22

    Renate:

    Haha, heel goed Peet... Deze man had er geen oren naar maar gewoon volhouden... Al zou je er maar 1 aan het denken zetten met deze woorden... Maar ik snap wat je zegt hoor: ongelooflijk dat er kansen zijn maar zo massaal niet benut worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 15657

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: