Laatste dag Nutrition Project en WRM - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Laatste dag Nutrition Project en WRM - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Laatste dag Nutrition Project en WRM

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

09 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Simon's Town

Vandaag mijn laatste officiële dag Nutrition Project. Vanmorgen eerst inkopen gedaan om tonijnsandwiches voor de surf kids te maken. Vervolgens zijn we naar Capricorn gereden naar de counseling groep Where Rainbows Meet. Vandaag hebben we gesproken over het belang van het eten van verse producten en het bewaren van voeding. Men heeft niet altijd een koelkast of een vriezer. Ze vertellen ons dat ze het vlees kopen op de hoek van de straat. Dit is goedkoop maar men heeft totaal geen idee hoelang dit vlees al buiten de koeling ligt en of het vers is.. 'Mama' ( zo spreek je de oudere dame aan) vertelt dat ze bang is ziek te worden en kookt dit vlees 2 keer voordat ze het bakt. We hebben verteld dat wanneer het vlees bedorven is je dit niet kan eten ook niet na 2 keer koken. Het is moeilijk voor ze om met de weinige middelen die ze hebben ook ervoor te zorgen dat het gezond en veilig is.
Na de korte sessie hebben we buiten weer spelletjes gedaan met een competitie element en they loved it! Voor een aantal mensen is deze meeting 2 keer per week iets waar ze naar uitkijken. Ze voelen het als een familie..ja het is een bijzondere groep mensen die ik heb leren kennen. Ik heb ze bedankt voor hun vertrouwen en de lol die we samen beleefd hebben afgelopen weken. Samen met Kira, ze vertrekt ook zaterdag, heb ik getrakteerd op heerlijke soort van taartjes..een schot in de roos. Zo warm om van een ieder een dikke knuffel te ontvangen..maar het voelt goed voor mij. Ik heb een hoop kunnen geven en heb veel mogen ontvangen...een verrijking..
Vanmiddag afscheid van Deborah, projectleider Nutrition Project. Het was een mooi samenwerking en ik ben blij dat ze gebruik maakte van onze input! Afgesproken in contact te blijven met elkaar om te horen hoe het project verloopt. Tevens hoop ik vanuit Nederland nog iets te kunnen betekenen voor het Nutrition project en het Surf project. Ik ben daar mee bezig, maar kom er nog op terug! Samen met Nicole na werk vertrokken met de trein naar Simon's Town. Zo gelachen in de trein..ongeveer 2 stops voor onze bestemming stopt de trein zoals bij elk station. Maar dit keer duurde het wel erg lang. Nicole en ik waren gezellig aan de klets dus niks in de gaten totdat het wel erg stil werd. Iedereen was weg en de trein verlaten..dat kan maar zo haha. Wat bleek..de trein ging niet verder, geen idee waarom en we konden verder per bus. Ook leuk om eens te ervaren ;-) Als afscheid bij de Black Marlin gegeten, een fish and seafood restaurant. Nieve en Eden, 2 huisgenootjes van Nicole zijn ook gezellig aangeschoven. Morgenochtend ga ik naar het hoofdkantoor in Wijnberg om afscheid te nemen. Ik heb reeds aangegeven graag over mijn ervaringen te vertellen. Er zijn door het land info dagen van Projects Abroad en ex-volunteers doen daar hun verhaal. Morgenmiddag gaan we surfen! Het is vanaf vanavond minder weer, dus de golven zullen goed zijn. Ik ben benieuwd.. Morgenavond neem ik mijn hostfamily als dank mee uit eten naar Stardust Theatrical Dining in het plaatsje Woodstock. De bediening treedt ook op dus dat moet leuk worden! Liefs Peet

  • 09 Juni 2016 - 22:50

    Pa:

    Lieve Peetje,
    Wat kan een mens gelukkig worden van kleine,op het eerste oog, onbelangrijke dingen. Super, dat je zoveel dankbaarheid verkrijgt voor de bijdragen die je aldaar brengt.wij zijn trots op jou! Geniet nog even van de laatste dagen! Liefs pa.

  • 10 Juni 2016 - 07:18

    Lien:

    Ik wens je nog prettige afscheidsactiviteiten en een goede reis terug en bedankt voor de mogelijkheid om alles te kunnen lezen en meebeleven.Geniet nog even van alles .Misschien kan je naar Nederland surfen
    tot ziens in nederland,Ik ga je verhalen missen
    lien

  • 10 Juni 2016 - 09:02

    Je Dochter:

    Super leuk mam! Dat je het zo naar je zin hebt! En de mensen daar blij te maken! Ik zie je zondag:):):):):)

    Love you!!!❤️❤️❤️❤️❤️

  • 10 Juni 2016 - 18:03

    Linda:

    Lieve peet,

    Wat een mooie reis heb jij gemaakt. Veel beleefd, ervaren, genoten en ontdekt.
    Heb met veel plezier alle verslagen gelezen en ben super trots op je vriendin!
    Goede reis terug en succes met het terugkomen. Altijd even wennen na zo'n ervaring. Lekker weer naar Bart en de kids.
    Dikke knuffel XXX

  • 10 Juni 2016 - 20:20

    Ingrid:

    Wat een fantastische verhalen heb je ons laten lezen!
    En wat een ervaringen neem je mee naar huis.
    voor nu nog even genieten vd laatste dagen en alvast een goede reis terug!
    Liefs en dikke knuffel! X

  • 11 Juni 2016 - 11:51

    Renate:

    Grappig om te lezen dat het project in Nederland eventueel nog een staartje kan krijgen ;-) Maar dan ineens ben je overal afscheid aan het nemen... Geniet nog van je laatste momenten en mocht je in de aankomende weken een gaatje hebben, dan hoor ik graag je verhalen live nog even over!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 15664

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: