Nutrition Project - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Nutrition Project - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Nutrition Project

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandaag weer aan de slag op het project. Een regenachtige dag, maar dat mag de pret niet drukken! Weer lekker vroeg op pad om tijd te hebben voor een heerlijke cappuccino aan het strand. De surfers zijn alweer druk aan de slag als ik om 09.30u arriveer. Door het weer zijn de golven goed en hoger. Een groot blauw bord trekt mijn aandacht...shark award.. Dit stuk zee bij Muizenberg is warmer dan de andere stukken en daardoor aantrekkelijk voor haaien blijkbaar. De white shark is here! En volgende week ga ik surfen heb ik beloofd pff..haha. Toch even wat navraag gedaan;-) De laatste jaren geen attacks meer en het positieve is..ze eten je niet helemaal op. Je kan hoogstens een been missen..waar hebben we het over? Gelukkig is er security die de haaien in de gaten houden. Dus...volgende week ga ik de golfen bedwingen haha.
10.00u gestart met het doorspreken van de dag. Vandaag niet heel veel op het programma maar die tijd gebruiken we dan om voor te bereiden met betrekking tot workshops, activiteiten met de ouderen en de schoolkinderen. We zijn vanmiddag weer naar Where Rainbows Meet geweest in de township. De counseling waarover ik eerder heb geschreven. Dit keer heb ik een presentatie gegeven over wondzorg. Heel basic..jip&janneke taal. Wat te doen en wat niet te doen. Ook aandacht besteed aan het belang van goede gevarieerde voeding en het drinken van water voor het herstel. Het mooie is dat men met verhalen komt en hieruit vloeien vragen voort. Het is zo mooi om op deze manier in een kringgesprek de mensen te onderwijzen. We eindigen altijd met een game. Dit keer true or false. Vertel 2 juiste dingen over jezelf en 1 leugen. De rest moet raden wat de leugen is. Het levert hilarische momenten op en het maakt deze mensen uit de meest nare omstandigheden enorm aan het lachen:-) Morgen ga ik voor het eerst mee naar de primary schools..benieuwd!
Oh ja, vanavond weer zo verwend door mijn hostmam. Ze kookt zo lekker en bakt de heerlijkste taarten. Ik kan het gebruiken met alle activiteiten..echt genieten!!:-) liefs Peet

  • 24 Mei 2016 - 04:52

    Renaat:

    Hi Peet, met een smile op m'n gezicht lees ik je verhaal.. Ach ja... een been meer of minder... Who cares!! Maar ook dat super stoer!! Ik zou alleen ff navragen of dat blauwe bord er altijd hangt of er onlangs is opgehangen........ ;-)

  • 24 Mei 2016 - 09:02

    Lien:

    Hallo docent,je doet al praktijkervaring op dat gaat goed.Je benadeert de groep ook creatief dat gaat goed komen

  • 24 Mei 2016 - 10:17

    An:

    hahahah, zit hier met een big smile te lezen :-) Wat kun je toch heerlijk schrijven!! Echt stoer van je...surfen in een zee met witte haaien. Renate...zit wel wat in hoor, hahahaha!!

    Super lieve Peet wat je allemaal onderneemt en deze groep mensen kunt leren. Die games zijn ook zo mooi...

    Fijne dag weer, kijk uit naar je volgende verhaal. Love you xxx

  • 25 Mei 2016 - 18:06

    Mam:

    Loop een beetje achter. Op mijn manier druk druk druk. Hahaha maar waar. HAAAIEN ? Krijg nachtmerries van je. Straks gaat het fout. Goed navragen hè. Maar dat is je wel toevertrouwd. Brrrrrr l
    .geweldig workshop wond verzorging. Jip en Janneke taal niks mis mee. Duidelijk. Wou dat ik ff om een hoekie kon kijken. Love you dikke pakkerd.

Tags: Muizenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 15667

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: