Sunrise Lions Head, Cape Town - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Sunrise Lions Head, Cape Town - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Sunrise Lions Head, Cape Town

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandaag waren we vrij van het project en heb ik samen met 3 meiden de Lions Head beklommen. Vanmorgen om 05.00uur ging de wekker... 05.30u stond de taxi voor om ons weg te brengen. Mijn hostmam stond speciaal op om mij een sandwich te maken.. Ze is zo'n lieverd..ik word echt verwend:-) In het pikkedonker startten wij de tocht omhoog. Ik denk dat we een uur hebben geklommen. Een pittige tocht kan ik jullie vertellen. Een pad vol stenen en een flink stijgingspercentage. Gelukkig hadden we licht op onze mobieltjes om bij te schijnen. Een uitzicht zo mooi!!!! Ik heb alles op foto en film. Ik probeer later foto's toe te voegen. Je kijkt uit over heel Cape Town met duizenden lichtjes...zo geweldig. We waren niet de enige maar niet zo druk dat je in groepen loopt. Precies goed. Ook een aantal joggers..my god.. Ik houd van rennen maar dit is echt gekkenwerk. Je zal misstappen... Het is niet heel gevaarlijk maar je kan een flinke valpartij maken. Lions Head is 669 meter hoog en heeft boven een uitzicht zo fantastisch. Over de stad en over de zee.. We hadden allen iets mee genomen om een klein ontbijt te hebben bovenop de berg. Gelukkig waren we ruim op tijd en hebben we de zon zien opkomen. Dat gevoel als je daar zit op een rots..de zon op je gezicht...dan voel je je de Queen of the world. De terugtocht ging snel en goed. De stenen liggen allemaal goed vast en er zijn ladders en grepen in de rotsen om je goed vast te houden. Het deed mij denken aan onze tocht in de Alpen Frankrijk vorig jaar. Via Ferrata heette dat, de zwarte route.. Gelukkig was het niet zo moeilijk haha. Voor deze klim ben je ook niet gesaved dus dat is maar beter ook;-) Eenmaal beneden moesten we terug. Caroline werkt op het Journalism Project en moest aan de slag. Morgen is het plan om de Peninsula Tour te doen. Cape of good Hope, pinguïns in hun natuurlijke omgeving zien, Chapmans Peak, boottrip naar Seal Islands..kortom..
Nu ga ik mij lekker opfrissen en de trein pakken. Shoppen in Claremont....liefs Peet

  • 20 Mei 2016 - 12:16

    Lien:

    heb je nu vakantie
    Wat ben je ondernemend
    Geweldig
    Lien

  • 20 Mei 2016 - 13:20

    Simone:

    Wow...wat zal dat bijzonder geweest zijn....wat een avonturen heb je al beleefd in die korte tijd! Geniet lieverd. .Xxxx

  • 20 Mei 2016 - 18:09

    Wijnand Sr:

    Hi Queen of the world,
    je gedijt daar goed in een wisselend decor! Liefs, Wijnand sr

  • 20 Mei 2016 - 19:46

    Pa:

    Lieve Peet,
    Wat geweldig toch, iedere dag weer nieuwe ervaringen en vandaag een mooie tocht door de natuur. Dat zouden de kids ook wel wat vinden, denk ik. Wie weet.
    Hier alles in orde. Geniet ervan. Dikke knuffel.

  • 20 Mei 2016 - 20:52

    Mam:

    Wat een pittige tocht hebben jullie gelopen. Petje af. Weet dat je daar gek op bent. En dan dat mooie uitzicht als beloning en de zon op je koppie. En dan jezelf verwennen. Lekker shoppen. Heerlijke dag. Liefs mam dikke pakkerd

  • 22 Mei 2016 - 14:14

    Kristel:

    Jee Lieve Petra! Het klinkt zo gaaf en heerlijk allemaal, neem t in je op en voor je leven mee. Geniet ik hier op afstand.
    Dikke kus K

  • 24 Mei 2016 - 04:38

    Renate:

    Met mijn cocktail (is een lekker biertje geworden trouwens ;-)) heerlijk jouw verhalen aan het lezen... Je schrijft over dat je je de Queen of the world voelt, maar met deze verhalen BEN je dat gewoon! Wat geweldig ook dat je zo'n klik hebt met je hostmam! Op naar het volgende avontuur.... xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 10487
Totaal aantal bezoekers 15705

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: