White Shark Diving in Gansbaai - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu White Shark Diving in Gansbaai - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

White Shark Diving in Gansbaai

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Gansbaai

I am still alive;-) Vanmorgen om 04.00u mijn pick up door Tyrin. Met dezelfde groep volunteers als mijn Garden Tour trip, dus een hoop lol! Ruim 2 uur rijden naar Gansbaai naar de White Shark Diving Company. Eenmaal aangekomen was alles donker in het betreffende pand. Na een belletje van Tyrin bleek dat de contactpersoon van deze organisatie vergeten was door te geven dat de boottrip later deze dag zou zijn in verband met het getij. Het was volle maan en dan veranderen de getijden. Daar sta je dan..06.30u haha. Gelukkig aldaar een kop koffie en een klein ontbijt. Dat bestaat hier uit een kom melk met cornflakes. Wat ik al zei we waren met een zeer gezellige groep dus we zijn afgereisd naar een plaats verderop, Hermanus. Deze plaats is beroemd omdat je er de walvissen kunt spotten. Helaas..geen walvissen vandaag maar we hebben wel weer pinguïns gespot in het Waaigat. Alhier een heerlijk Engels breakfast genuttigd om een volle maag te hebben voordat we de zee op gingen. Het weer was wederom schitterend vandaag dus het gewijzigde plan was helemaal top. Ook de warmte van de zon was zeer aangenaam op zee kan ik je vertellen. Na dit uitgebreide ontbijt zijn we terug gegaan naar Gansbaai voor onze trip. Nadat we allemaal hadden getekend voor ons avontuur, ja ja je moest je handtekening zetten dat je geheel op eigen risico deze uiterst gevaarlijke experience ging ondernemen, kon Lance zijn introverhaal vervolgen. Tja..maar gedaan anders mocht ik niet mee op de boot haha. Een half uur lang alle in en outs van dit enorme roofdier en uiteraard alle do's en don'ts tijdens je cage diving. We waren met 3 groepen van 6 pers. Ik ben bij een andere groep gegaan omdat wij met 7 waren. Goede keuze bleek achteraf... We togen naar de boot en al snel waren we full speed ahead. Tja..die maag van mij is niet zeewaardig pffff. Gelukkig dit keer alleen misselijkheid en uit te houden. Na ongeveer een kwartier waren we op de plek van bestemming... Lance gooide aan een lang touw 2 grote Tonijn koppen en trok ze door het water. Al snel kwam de eerste great white tevoorschijn..wauw..wat een enorme wezens!!! Het is leuk te zien dat ze spelen met de tonijnkoppen. Ze komen echt uit het water met bek open. De eerste groep kon nadat de wetsuits aan waren de kooi in. Een cameraman heeft alles gefilmd, ook onder water. Per groep ongeveer een half uur in het water. Lance gaf ieder keer aan zodra er een haai aan kwam welke kant te zien en dan doken we onder water. WAUW DIT IS WERKELIJK WAAR TE GEK!! Ik heb geen enkele zenuw gehad. Ik voelde mij veilig in die kooi. Je moet je gewoon aan de regels houden. In de kooi zijn safetybars voor je handen en je voeten om je vast te klemmen en vast te houden. Geen handen en voeten uit de kooi. De haai zal je voet of hand niet afbijten, ze redden dat niet met hun bek( mits je niet te ver uit de kooi hangt haha) maar hun huid is de ene kant op erg zacht, maar de andere kant op als schuurpapier. De haaien waren goed op dreef. Ik stond aan de uiterst linker kant van de kooi en nadat hij omhoog ging uit het water achter de tonijn aan stortte hij recht voor mij onderwater met zijn bek open!! Op nog geen halve meter afstand..echt zo gaaf!! En wat super is is dat er een man in mijn groep zat uit Duitsland met een onderwater camera...volgende week zal hij mij de opnames sturen..hoe leuk:-) na ongeveer 3 uur waren we weer aan wal. Er stond een heerlijke kop soep klaar met wit brood om de weeïge maag weer tot rust te brengen. Onderwijl konden we de video opnamen zien en deze heb ik uiteraard gekocht! Ik heb wederom genoten van een geweldige trip! Morgen weer gezellig op het project aan het werk. Bezoek aan daycare Little Shine en verder zal ik het morgen horen van Deborah.. Liefs Peet


  • 07 Juni 2016 - 21:42

    Pa:

    Lieve Peet,
    Spannend verhaal en ongetwijfeld geweldig om mee te maken. Leuk dat je het hebt gedaan. De door die Duitser gemaakte opnamen zullen vast erg leuk zijn om te hebben. Geen nachtmerries gehad? Dank voor het bericht en weer veel plezier morgen. Het gaat nu snel, nog een paar dagen, dus bovenal blijven genieten! Xx pa

  • 07 Juni 2016 - 22:43

    Marlene:

    Zo Peet dat heb je toch maar gedaan! Hartstikke goed! Ben erg benieuwd naar alle opnames! Geniet er nog even van Xxx

  • 08 Juni 2016 - 10:43

    An:

    Supergaaaf Peet, wowwww!!! Die bek...whaaaaaaa, jaws ;-) Wat een gave verhalen steeds weer...is maar goed dat je dit dagboek bijhoud;)
    Nog kleine weekje, dan gaan we je weer zien. Kijk er naar uit!!! <3
    Maar nu eerst volop genieten van je laatste avonturen. Love you xxx

  • 08 Juni 2016 - 15:24

    Mam:

    Jeetje wat spannend weer. Ik wist dat je dit ging doen, Zie je zitten in die kooi en ff later die giga bek van die haai. Krijg er maag krampen van. Gelukkig, je bent er nog. Compleet. Brrrr, maar wel heel stoer dat je dit ook weer hebt gedaan.Nog een paar dagen, dan kom je naar huis. Ben wel blij dat ik je dan weer zie. Nog fijne dagen , geniet nog ff. Love you dikke pakkerd xxxxx

  • 11 Juni 2016 - 11:37

    Renate:

    In the pocket! Ik denk dat er maar weinig in je omgeving kunnen zeggen dat ze naar de haaien zijn gegaan ;-) Super gaaf!! Ook ik ben benieuwd naar de beelden! Je schrijft het heel kalm maar ik denk dat je toch zeker een grens over bent gegaan voor jezelf... Wat een enorme uitdaging... Ik blijf me verbazen wat een enorme, wijze reis dit is geweest! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 15646

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: