3 Day Garden route - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu 3 Day Garden route - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

3 Day Garden route

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Afgelopen weekend ben ik op een tour geweest naar de Eastern Cape. Vrijdagmorgen 03.20u stond de taxi voor. 11 personen en 2 man begeleiding. 1 jongen kende ik vanuit het surfing project maar de rest allemaal nw gezichten. Het was een trip van 8 uur. Als eerste stond de struisvogelfarm in Oudtshoorn op de planning. Struisvogels zijn big business vanwege hun veren, het leer en het vlees wat geëxporteerd wordt all over the world. Een gids heeft ons rondgeleid en alle ins en outs verteld over deze bijzonder lenige 2 voeter. Eieren zo groot als een bowlingbal waar je met de hele familie van kan eten. Je kon er ook een ritje op maken maar dat heb ik afgeslagen..niet echt mijn ding zeg maar;-) Ze gaan vreselijk hard en zeer onvoorspelbaar. Shaun, begeleider van de groep, is erop gegaan en lag binnen no time op de grond. Na de Ostrich farm hebben we onze weg vervolgd naar Cango Wildlife ook in Oudtshoorn. Dit vond ik een beetje teleurstellend want het was zoals wij dat hebben een dierentuin. Moet wel zeggen dat ik schitterende dieren heb gezien en een gids met veel kennis van zaken.. Hierna hebben wij onze weg vervolgd naar onze backpackers hostel waar we 2 nachten zijn gebleven. Een schitterende tocht langs de kust met prachtige vergezichten..wat een enorme bergen..zo ruig!! Ons hostel lag aan het strand, Myoli beach Sedgefield aan de Indian oceaan. Nog net de Western Cape. Einde dag zijn we daar gearriveerd en we kregen 3 kamers toegewezen. Ik heb een kamer gedeeld met 3 leuke meiden, Taylor uit New Jersey, Diana uit Denemarken, Adora uit Canada. Het eten was heerlijk..grote zwarte potten met kip dat van het bot viel, groenten en rijst..lekker Craft biertje erbij mmm.. 's Avonds met kampvuur buiten gezeten..kortom..;-) De volgende dag weer vroeg dag. Na het ontbijt afgereisd naar het Knysna Elephant Park. Dit park is in 1994 opgericht voor olifanten wezen. Fantastisch werk dat ze daar doen. Ze zorgen voor deze olifanten en maken ze klaar om weer terug te gaan in het wild. We konden ze van dichtbij voeren en aaien. Wat zijn deze wezens enorm groot!! Zodra ze besluiten dat een olifant terug de natuur in gaat zal deze niet meer door toeristen bezocht worden. Na deze Tour zijn we naar het gebied Tjitjikama afgereisd. Een schitterende omgeving waar een aantal uit de groep zijn gaan Zipplinen. Via een kabelbaan van de ene plek naar de andere. Ik heb ervoor gekozen lekker te wandelen. Het was om de tijd wat te doden omdat we die middag iets heel gaafs hebben gedaan! Ik heb de de hoogste brug bungyjump van de wereld gedaan!!!!! 216 meter naar beneden gesprongen. Het was geweldig! Once in a lifetime..YOLO haha. Foto's en film houden jullie tegoed want dat kan ik nu niet plaatsen. De sprong waarvan ik dacht dat dat het engste zou zijn was zo gaaf..zonder zenuwen heb ik een flinke duik gemaakt. Nadat je uitgeveerd bent hang je op je kop te wachten totdat ze je komen ophalen en dat was het spannendste. Je voelt het bij je enkels trekken alsof het glijdt..pff.. Al snel was er begeleiding en word je aan een kabel omhoog getrokken naar de brug. Als je een impressie wilt..op YouTube hoogste bungyjump van de wereld Zuid Afrika..Nadat iedereen gesprongen was zijn we terug gegaan naar het hostel. Onderweg champagne( en een beetje meer;-) gekocht om te toosten op onze jump! Na het avondeten hebben we een groot kampvuur op het strand gemaakt, gitaar erbij, drank en zingen..was genieten:-) Zondag weer vroeg op. Alles ingepakt en op weg naar een 3 uur durende safari in de bergen vlakbij Mossel Bay en George. Een 3500 hectare reservaat met 26 verschillende soorten dieren. Met een grote terreinwagen hebben we rondgereden. Ik blijf het zeggen maar zo'n fantastisch mooie natuur..adembenemend. We hebben van zeer dichtbij de groten der natuur mogen bewonderen... Ik heb intens genoten van deze mooie trip!! Vandaag weer gewerkt op het project. School bezocht en dit keer 2 lagere groepen 4. Ook hen bewust gemaakt van de hoeveelheid suiker in hun voeding en games gedaan. Vanmiddag weer naar de counseling groep bij Where Rainbows meet in de Township. Dit keer gesproken over tekorten van vitaminen en in welke voeding ze dit kunnen vinden. We hebben de dag afgesloten met een spel en lekker gedanst op muziek:-) Tot snel weer liefs peet

  • 30 Mei 2016 - 18:44

    Wijnand Schoonpa:

    Hi Peetje, geweldig wat je meemaakt,ervaart, losmaakt , en de wijze waarop je dit met het ons deelt, heel invoelbaar en rijk! Het ga(at) je goed (af), geweldige schoondochter. Keep going ,enjoying and sharing!~
    Ik wens je een prachtige tweede helft! Liefs, Wijnand

  • 30 Mei 2016 - 19:05

    Lien:

    Wat een stoere tocht weer.Vliegen door de lucht,Knap hoor.Je lijkt wel 18,die alles durft en onderneemt.Straks vind je Nederland veel te klein en Wat een nieuwe kennissen heb je gekregen.Je krijgt straks allerlei reunien in verschillende landen.
    Blijf lekker genieten
    Lien

  • 30 Mei 2016 - 20:29

    Pa:

    Lieve Peetje,
    Wat een fantastische ervaringen. Bungy jumpen, blij dat ik het niet wist. Als kleine meid deed al graag wilde dingen, herinner mij de kermis! De natuur moet indrukwekkend zijn en wat super dat je zoveel tijd en gelegenheid hebt om als die prachtige parken etc te bezoeken. Het lijkt sterk op een vakantiereis. Goed dat je alles met ons deelt en in feite vastlegt, want achteraf zou het onmogelijk blijken alles in juiste volgorde te herinneren. Blijf genieten, hier alles goed en laat ons meegenieten. Xx pa.

  • 30 Mei 2016 - 23:09

    Jolanda:

    Wauw peet die bungee jump
    echt zo gaaaaf
    Hij staat ook nog op mijn Bucket list

  • 31 Mei 2016 - 10:43

    Mam:

    Wat een prachtige tocht heb je weer gemaakt. Geweldig. Maar die sprong..... Je bezorgd me een hartverlamming. Jeetje dat je dat gedaan hebt. Brrrr. Gelukkig is dat goed gegaan. Veel plezier verder. Dikke pakkerd XXX

  • 31 Mei 2016 - 19:42

    Ria:

    Wat een ervaringen en super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Geniet er nog lekker van.

  • 01 Juni 2016 - 09:42

    Renaat:

    Hiiiijjjjaaaa!! You go Girl! YOLO!! Eerst een bericht over haaien en vervolgens zulke sprongen maken?!?! Ik ga ineens hele andere gedachten krijgen ;-)
    Nee hoor Peet, geweldig! Wat een kansen krijg je en benut je... Het was al een prachtige reis maar het wordt steeds mooier... Enjoy xx

  • 01 Juni 2016 - 21:56

    Hillie:

    Wauw Petra!! Ik heb de impressie gezien van de sprong van de hoogste brug. Wat een ervaring!!!
    Heel stoer hoor.
    Geweldig om je ervaringen te lezen van een super reis met alle ervaringen en indrukken! Heel leerzaam ook!
    POWER GIRL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 15640

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: