Table Mountain en Robben Islands - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Table Mountain en Robben Islands - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Table Mountain en Robben Islands

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag weer een fantastisch mooie en zonnige dag. Zo grappig, hier is het winter en het voelt als zomer. De mensen hier kleden zich er ook naar. Jas, gevoerde schoenen, wollen muts en zelfs handschoenen haha. Als ik dan vertel wat een winter bij ons inhoudt zijn ze in shock. Vanmorgen weer vroeg uit de veren. Om 07.00u stond de Uber voor de deur met Yasmine uit Canada en Judith uit de UK. 2 lieve leuke meiden en sportief. Op naar Table Mountain. Caroline en Yiale zijn afgehaakt en gingen met de Cable Car omhoog. Ben er een beetje blij om want ze gaan niet snel;-)
Wauw, wat een tocht..zo mooi maar zo zwaar. 4 uur lang een trap oplopen en dan flink steil. Langs de rotsen, over de rotsen..het was genieten. Boven aangekomen hadden we afgesproken met de Caroline en Yiale om samen de top te beklimmen..het duurde allemaal zo lang voordat ze er waren dat we zijn gegaan. Wat ik niet wist is dat dit nog een wandeling zou zijn van rond de 45 minuten... om 13.00u zou de boot naar Robben Islands vertrekken. Yasmine wilde terug..de top op een ander moment halen. No way..ik heb niet zo lang geklommen om niet de top te bereiken. Dan Robben Islands maar op een ander moment. Judith en ik hebben onze rugzakken aangesnoerd en hebben bovenop de 'tafel' het hele stuk naar de top gerend..wahahah....zo gaaf. Leek wel trail running:-) En we hebben het gehaald!!! In een half uur naar de top en terug naar de Cable Car om af te dalen. Lopend naar beneden zou nog eens 3 uur duren. Helaas beneden net de taxi gemist van de andere meiden. Het was al 12.35...en de rit naar Waterfront om de boot te pakken is nog eens 20 min en als je pech hebt langer vanwege het verkeer. Een taxi-chauffeur aangesproken en gezegd dat ik mee wilde als hij mij daar tegen enen zou droppen. We made it:-) Ik heb de boot gehaald en eindelijk kon ik ff uitpuffen haha. Robben Islands is bijzonder om te bezoeken. Met een bus zijn we het eiland rondgereden. We hebben een rondleiding gehad van een oud politiek gevangene in de gevangenis. De cel van Nelson Mandela gezien en ervaren hoe het is te zitten in een cel voor 60 gevangenen. Na de Tour moesten we terug naar de boot. Een lange dag, maar wederom zo indrukwekkend. Gezellig met de meiden gegeten in Kaapstad, Waterfront, in een Italiaans tentje. 120 rand voor hoofdgerecht €7,20.. Dus dat kan ik nog wel een keer doen;-) Morgen weer aan het werk...workshop geven over wondzorg. Zin in!! Welterusten..liefs peet

  • 23 Mei 2016 - 07:29

    John:

    Lieve Peet,

    Wat een geweldig verhaal weer! Fijn om te lezen dat je naar je zin hebt.
    Lekker genieten en ook nog werken voor een goed doel.
    Geniet ervan!

    Grtz, John & Patricia. X

    p.s. we zijn we een klein beetje jaloers hoor....

  • 23 Mei 2016 - 08:05

    Elke:

    Het peet!

    Als ik s morgens wakker wordt, maak ik een broodje en kijk ik op mijn tablet of er weer een mooi verhaal van jou op staat.
    Echt genieten, leuk om te lezen, maar ook zo onvoorstelbaar voor mij:-)

    Genieten!! X

  • 23 Mei 2016 - 09:15

    Lien:

    wat een sportvrouw ben je .Mijn petje af.Wat een kwaliteiten.Waar moet dat heen met jou.Ik vind dat je nu weer moet werken.Ik ben benieuwd naar je wond verhaal.Heb je ook materiaal
    Lien

  • 23 Mei 2016 - 16:50

    Wijnand Sr:

    Hi Peet,
    wat een energie, in jou, van jou, in jouw verhaal, prachtig. Robbeneiland en Mandela, een historische plek en een groot man, wat gaaf om dat te ervaren. Dank je voor je inspiratie. Keep on going! Wijnand sr X

  • 23 Mei 2016 - 21:43

    Mam:

    Lieverd, jeetje wat doe je toch allemaal. Petje af, maar denk wel
    goed aan jezelf. Goed eten hè. Elke ochtend zo'n top ontbijt van je hostmam kan geen kwaad. Of bord pap. Anders kan je straks twisten in een tl-buis. Grapje hoor. Maar toch.... Was weer een geweldig verhaal. Love jou dikke pakkerd xx

  • 24 Mei 2016 - 04:48

    Renaat:

    In 1 woord: Respect... En zoals Wijnand ook al schrijft, wat een energie in alles... Ik geniet met je mee!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 15647

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: