Sozo, Live Life Healthy - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Sozo, Live Life Healthy - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Sozo, Live Life Healthy

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vanmorgen gestart op ons kantoor in Muizenberg. Eerst werkoverleg met het Nutrition team wat voor te bereiden voor de Sozo meeting van vanmiddag en voor morgen de counseling Where Rainbows Meet en het bezoek van de jongsten op school. Vanmiddag de 5e sessie gehad met de tienermeisjes die deelnemen aan het Live Life Healthy programma van 8 weken. De topic voor vandaag was ' hoge bloeddruk' en we hebben een spel gedaan waarbij de meisjes voeding moesten onderbrengen in 3 categorieën; vet, proteïnen of koolhydraten. Ze waren er erg goed in. Bewustwording van wat je eet. Daarna hebben we een korte presentatie gegeven over wat hoge bloeddruk is, wat de oorzaken kunnen zijn en hoe dit te voorkomen. Je merkt dat deze meiden die naar school gaan aardig wat kennis hebben en dat is heel mooi. We hebben de bloeddruk gemeten en ze hadden alleen een goede uitslag. We hebben een korte sessie gedaan omdat ze allen in examens zitten. Afgesloten met een lekkere workout op muziek. Terug in Muizenberg heb ik een presentatie voorbereid voor morgen. Ik ga het met de counseling groep van Where Rainbows Meet hebben over complicaties van ongecontroleerde diabetes en dan met name inzoomen op de diabetes voet. Hoe deze symptomen te herkennen en vooral wat te doen om voet problemen te voorkomen. Ik ondersteun dit met hand-outs met plaatjes zodat men kan zien waarover ik het heb. Verder hebben we een liedje over handen wassen gemaakt en voorbereid voor de jongsten met betrekking tot hygiene. Kortom...weer mooie dingen op de planning voor morgen! Vanavond lekker op stap naar Brassbell karaoke club:-) liefs Peet

  • 01 Juni 2016 - 17:50

    Je Dochter:

    Super leuk mama! Succes/veel plezier met je presentatie morgen! You can do it!
    Love you!! Xxxxxxxxxx

  • 01 Juni 2016 - 19:36

    Lien:

    Wat leuk dat je nu didactisch aan de bak bent.Ik zou je lessen wel willen horen en hoe je een diabetes voet presenteerd. morgen hebben een afscheidsfeestje van Elly
    lien

  • 01 Juni 2016 - 22:44

    Mam:

    Hi lieffie , wat doen jullie daar toch geweldige dingen . Leren Goed en Gezond te leven, hygiene, enz. Wou dat ik ff om een hoekje kon kijken, ff tussen groep mensen te zitten. Maar vanavond ga je lekker zingen, nouja lekker doen of je geweldig kan zingen. Hiiiiiii. Ben trots op wat je doet. Love you. Dikke pakkerd. Geniet ervan. XXXXX

  • 02 Juni 2016 - 19:12

    Renaat:

    HI Peet...
    Wat gaat de tijd snel... Vooraf denk je: "wat is een maand lang!" Maar nu denkende is het voor het project eigenlijk veel te kort... Ook wel lekker natuurlijk om straks weer naar huis te kunnen maar ik kan me voorstellen dat je nog heel wat avonturen in de aankomende weken gaat stoppen ;-)
    Ik denk dat je zelf ook heel wat meer kennis tot je neemt... Wat een ervaring! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 15645

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: