Peninsula Tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Peninsula Tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Peninsula Tour

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

21 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik weet bijna niet waar te beginnen..er is weer zoveel te vertellen! Bij het begin dan maar haha..
De tours boek ik bij Tyrins Tours. Alle vrijwilligers gaan hiermee en dat is super leuk. Ik ontmoet iedere keer weer nieuwe mensen van allerlei projecten en vanuit de hele wereld. We zijn begonnen met een boottrip naar Seal Islands. Wauw, wat een leven hebben die beesten. Hele dag relaxen in de zon, catch a fish en weer slapen haha. Fantastisch wat een mooie omgeving. Zo ruig, je voelt je heel klein! Vervolgens zijn weer in de bus gestapt om onze weg te vervolgen langs de schitterende kust naar Chapman's Peak. Dit is een berg aan de westzijde van Cape Peninsula. Het ligt 15 km ten zuiden van Cape Town. Je zit hier heel veel wielrenners. Pittige klimmen, echt te gek! Tijdens de rit hebben we vaak stil gestaan om de mooiste foto's te schieten. Tijdens de stop raakte ik in gesprek met een aardig stel uit Zimbabwe. Ze verkochten souvenirs voor hun inkomen. In Zimbabwe hebben ze het heel slecht, geen werk, niets. Vertrokken naar Zuid Afrika in de hoop op een beter leven. Wat mij opvalt is dat de mensen allemaal zo aardig zijn en graag vertellen waar ze vandaan komen. Ook horen ze graag mijn verhaal en dan is het fantastisch te vertellen dat je hier bent om de kansarmen te helpen. Na Chapman's Peak zijn we naar Bouldersbeach gereden. Daar hebben we de pinguïns gezien in hun natuurlijke habitat. Broedend op hun eieren en ook met jongen. Mooi om een keer te zien!:-) Tja en toen naar zo'n mooie plek..Cape Point en Cape of Good hope, de meest Zuidwestelijke punt van het Afrikaanse continent. Daar waar de Indian en de Atlantische oceaan elkaar ontmoeten. Fantastisch zo mooi daar! En zo uitgestrekt..je komt aanrijden in het Table Mountain National Park. Het is zo inmens groot, dat verwacht je bijna niet. We zijn door de taxi afgezet en we zijn te voet omhoog gelopen naar de vuurtoren. Deze vuurtoren staat 249 meter boven zeeniveau. De vuurtoren was door zijn hoogte vaak omgeven door wolken en mist en daardoor onbruikbaar. Ik heb daar super mooie foto's gemaakt. Staand op een rots 249 meter hoog. Helaas krijg ik om wat voor reden ook de foto's niet geplaatst grr.. Na alle fotosessies, we waren met 8 meiden, dus duurde ff ;-), hebben wij onze weg vervolgd richting Cape of good Hope. Een pad van 1,5 km kronkelend door de mooie natuur op grote hoogte langs de zee. Onderweg kwamen we Baboons, apen, tegen. Eerst op grote afstand zagen we er 2 lopen. Maar voor we het wisten kwam er een hele familie met kleintjes op hun rug onze kant op. Het was zo komisch... Ze hadden ons verteld dat we ze zouden kunnen zien maar zo dichtbij?! Op 50 cm afstand liepen ze langs mijn benen. Ik heb zo gelachen daarna. Sommige meiden begonnen snel terug te lopen van schrik, geweldig. Ik riep nog, niemand heeft ons uitgelegd wat te doen als ze zo dichtbij zijn. Gelukkig had niemand eten in de hand. Dan pakken ze het echt van je af. En ik kan je vertellen..ze zijn best groot hahahaha. Na een mooie tocht zijn we aangekomen bij Kaap die goeie Hoop, die mees suidwestelike punt van die vasteland van Afrika, zoals ze dat hier schrijven!
Het is wederom een dag om nooit te vergeten. Morgen de klim Table Mountain en we hebben tickets geboekt voor Robben Island...liefs Peet

  • 21 Mei 2016 - 22:18

    Lien:

    wat een wereldreis en wat een ervaringen voor je leven
    Je gaat vast een mooi fotoboek maken.In nederland ga je vast een verhaal presenteren
    Ik kom luisteren
    Good luck

  • 22 Mei 2016 - 03:29

    Erik Van Lavieren:

    Ha Petra,

    Wat een verhalen! En het mooie is, heel veel is herkenbaar voor mij/ons, mede omdat we zelf ook in en rondom Kaapstad geweest zijn. Wat een andere wereld! En wat zeiken we dan in NL om niets haha....

    Moraal van jouw en onze ervaringen: je veilige, bekende omgeving verlaten (al dan niet tijdelijk :-)) brengt je als mens zó veel meer moois! Je wordt er echt "rijker" van....

    Ga zo door en hou ons op de hoogte, gaafffffff

    Groeten vanuit een warm Willemstad van Erik, Linda en de kids

  • 22 Mei 2016 - 07:42

    Jolanda:

    Reactie vanuit een zeer warm Verona
    Zeker geen zuid Afrika maar wel een prachtige stad( ik ben er in drie dagen verliefd op geworden Haha
    Maar wat een geweldig verhaal peet en wat vliegt de tijd je bent er alweer bijna een week
    Echt super wat jij allemaal mee maak helemaal te gek
    Geniet en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal
    Love you xxx

  • 22 Mei 2016 - 11:04

    Mam:

    Wat ben je een geweldige schrijfster. Ik lees je belevenissen en zit er dan ook helemaal in. Zie en hoor verder niets. Morgen ben je 1week weg, maar je hebt al zoveel ondernomen.
    Je geniet met volle teugen. Top. Love you dikke pakkerd.XXX

  • 22 Mei 2016 - 12:09

    Simone:

    Te gek om zo al de avonturen te lezen....dikke pakkerd Xxx

  • 24 Mei 2016 - 04:44

    Renate:

    Leuk jouw verhalen maar ik vind ook de reacties van iedereen leuk om te lezen, dat zal voor jou ook waardevol en leuk zijn om te lezen!!
    Ook je foto's bekeken maar zeker indrukwekkend... Ik begin steeds meer respect (had ik zeker al) voor je te krijgen maar ook voor het project en de hele onderneming en avonturen er omheen! Hier ga je nooit spijt van krijgen ;-) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 15649

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: