Where Rainbows Meet - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Where Rainbows Meet - Reisverslag uit Muizenberg, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Where Rainbows Meet

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Muizenberg

Vandaag een heerlijke zonnige dag! Lekker vroeg vertrokken naar Muizenberg om aan het strand een cappuccino te drinken. Even een momentje voor mijzelf met uitzicht op de zee en de eerste surfers. Vandaag waren er goed golven dus de surfers happy. Om 10.00uur startten we met het doornemen van de dag. We hebben dan ook de tijd om voor te bereiden voor de workshops die we geven op de daycare en Where Rainbows Meet in de township Capricorn. Eerst zijn we naar de daycare gegaan. Weer een warm ontvangst van de leidsters. Ze zijn zo blij met Projects Abroad. De kinderen lagen allemaal te slapen en konden we rustig met elkaar praten. We hebben dezelfde workshop gedaan als gisteren bij de andere daycare over het belang van vitaminen, mineralen en gevarieerde voeding. Wat zo ontzettend mooi is, is dat de mensen zo ontzettend open zijn en hun verhaal willen delen. Ze vertellen over hun achtergrond en wat mij enorm raakt is dat men happy is en zo weinig bezit.. Uiteraard is er ook veel ellende. Criminaliteit, agressie, mishandeling...maar men lacht en de vibe in de township die ik heb ervaren vandaag is prettig en relaxt. Ik mag foto's maken maar deze niet plaatsen. Dus die houden jullie tegoed. Na de daycare zijn we naar Where Rainbows Meet gegaan. Dit is een lokale organisatie in de township. Zij geven de mensen informatie, educatie en support. De chronisch zieken kunnen zich opgeven voor counseling en Projects Abroad is hierin betrokken. Dus vanmiddag heb ik voor het eerst deze meeting meegemaakt. De mensen moeten zich opgeven voor de counseling en dan krijgen ze ook eten. Er waren ongeveer 20 mensen aanwezig. Zo hartelijk en zo blij met onze komst. Allereerst heb ik mijzelf geïntroduceerd voor de groep. Verteld waar ik vandaan kom, mijn gezinssituatie, de reden dat ik hier ben en voor hoelang.. Ze begonnen allen te klappen en te lachen..zo blij met je komst. Het raakt je intens en voelt zo goed!!! Kira mijn collega startte met oefeningen op muziek. Soort van gymoefeningen, lekker bewegen en we begonnen te dansen. Sommigen zijn slecht ter been en doen zoveel als mogelijk mee op de stoel. Na de warming up mijn collega Jenifer uit Zweden, ze is een apotheker, heeft gesproken over medicijnen. Het belang goed in te nemen, de do's en de dont's. Overdosis door medicatie etc.. Zo goed en zo belangrijk. De mensen kwamen met allerlei soorten vragen en hadden hun medicatie meegenomen om te laten zien. Zo waardevol. Aankomende maandag zal ik de groep vertellen over wondzorg. Gaaf..!! Door alle verhalen liep de counseling aardig uit en was er geen tijd meer voor een spel. Dit zijn heel simpele spelletjes zoiets als stoelendans of ik ga op reis en neem mee... Het maakt de mensen aan het lachen en dat is zo belangrijk. We moesten snel terug om de maaltijd te bereiden voor de surfkids. Inkopen gedaan en een heerlijke pasta gemaakt met vis. De vis in blik heet Pilchards, in tomatensaus. Het lijkt op een sardientje maar groter. Het is erg gezond want de vis eet je compleet met de botjes. De botjes in de vis zijn zacht geworden doordat het in de tomatensaus zit. Het is vette vis en door de botjes rijk aan calcium dus erg goed voor de kinderen. Veel groenten erin en een heerlijke pasta. Zo mooi om ze zo te zien genieten van het eten. De dag is gevlogen... Morgenochtend ga ik met 3 anderen om 05.30u naar de berg Lions Head in Cape Town. We gaan hiken,wandelen en zullen de zonsopgang zien..het moet fantastisch zijn. Dus vroeg op morgen...

  • 19 Mei 2016 - 19:52

    An:

    Lieve lieve Peet...wat heerlijk om je stem even te horen en wat een enthousiasme...je struikelt bijna over je woorden zoveel heb je te vertellen. Doet me goed je zo te horen ;-)
    En wowww....wat een indrukken, wat een compleet andere wereld...Tuurlijk raakt je dat, kan het helemaal 'voelen' als ik je verhaal lees en je hoor vertellen.

    Morgen weer mooie nieuwe dingen beleven, geniet!!! Love you <3

    ps. Sjors zat te stralen toen ze je hoorde....kleine schat!!

  • 19 Mei 2016 - 19:55

    Elke Eissens:

    Peet!, wat schrijf je jou verhalen vol passie, mooi om te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt.
    Heb er helemaal een beeld bij, maar of dat de werkelijkheid zal zijn, zal ik bij thuiskomst zien op je foto's.

    Dikke zoen Elke

  • 19 Mei 2016 - 20:13

    Lien:

    wat een super day.ga jij straks ook docent worden
    Veel plezier en ik gun je veel indrukken
    Lien

  • 19 Mei 2016 - 20:42

    Pa:

    Lieve Peetje,

    Fijn dat je ons even belde. An verwoordt dat mooi: je struikelt over je eigen woorden. Heerlijk zoveel enthousiasme, dat geeft zoveel vreugde en energie!
    Super te lezen dat je zoveel van je opgedane ervaringen op deze plek kunt inzetten. Ik schrik van de omstandigheden aldaar en doet mij een beetje denken aan Java, ook wel Curacao. Mensen en kinderen die niets hebben en met alles blij zijn. Werelden van verschil. Dank voor jouw mooie verslag, wij zien uit naar het volgende. Geniet ervan, time flies. Dikke xxx

  • 19 Mei 2016 - 22:11

    Mam:

    Lieverd, wat een mooi verslag weer vandaag. Sluit me aan bij wat pa schrijft.. Heerlijk om je stem even te horen. Doet me goed. Kijk uit naar je volgende verslag. Liefs, dikke pakkerd. Love you

  • 19 Mei 2016 - 22:14

    Esther:

    Hoi lief,
    Ook ik zie voor me wat je schrijft.
    Je bent nog maar een paar dagen weg en hebt al zoveel beleefd.
    Ben benieuwd hoe je tocht er morgen uit zal zien.
    Dikke kus, Esther

  • 20 Mei 2016 - 03:53

    Renate:

    Zo Peet, geweldig weer! Ik denk dat het ook zo waardevol is dat je ook ziet wat er gebeurt met jouw inzet... Het heeft echt zin om dit werk te doen en zo te lezen wordt het ook ontzettend gewaardeerd. Ik krijg hier al een good feeling van... Laat staan jij! x

  • 20 Mei 2016 - 03:53

    Renate:

    Zo Peet, geweldig weer! Ik denk dat het ook zo waardevol is dat je ook ziet wat er gebeurt met jouw inzet... Het heeft echt zin om dit werk te doen en zo te lezen wordt het ook ontzettend gewaardeerd. Ik krijg hier al een good feeling van... Laat staan jij! x

  • 20 Mei 2016 - 03:53

    Renate:

    Zo Peet, geweldig weer! Ik denk dat het ook zo waardevol is dat je ook ziet wat er gebeurt met jouw inzet... Het heeft echt zin om dit werk te doen en zo te lezen wordt het ook ontzettend gewaardeerd. Ik krijg hier al een good feeling van... Laat staan jij! x

  • 20 Mei 2016 - 03:53

    Renate:

    Zo Peet, geweldig weer! Ik denk dat het ook zo waardevol is dat je ook ziet wat er gebeurt met jouw inzet... Het heeft echt zin om dit werk te doen en zo te lezen wordt het ook ontzettend gewaardeerd. Ik krijg hier al een good feeling van... Laat staan jij! x

  • 20 Mei 2016 - 03:53

    Renate:

    Zo Peet, geweldig weer! Ik denk dat het ook zo waardevol is dat je ook ziet wat er gebeurt met jouw inzet... Het heeft echt zin om dit werk te doen en zo te lezen wordt het ook ontzettend gewaardeerd. Ik krijg hier al een good feeling van... Laat staan jij! x

  • 20 Mei 2016 - 03:54

    Renate:

    Ik hou van herhaling ;-)

    Excuus, ging wat mis denk ik.... x

  • 20 Mei 2016 - 10:56

    Mirjam:

    Lieve Peet,

    Erg leuk om al jou mooie en indrukwekkende ervaringen zo te lezen. Ik ben benieuwd hoe het hiken is geweest.

    Liefs, Mirjam

  • 20 Mei 2016 - 13:05

    Natas:

    HI Mop, met een lach op mijn gezicht, zit ik intens te genieten van je verhalen. Zo boeiend, zo mooi en ook zo de harde realiteit! Ik zie het gewoon voor mij.. Wat een belevenis! De goede zorg en hulp verlenen is jou op het lijf geschreven!! Trost op je, lieve schoonzussie! XX

  • 20 Mei 2016 - 13:16

    Simone:

    Je hele verhaal straalt je enthousiasme uit!! Geweldig lieffie...Xxx

  • 20 Mei 2016 - 16:41

    Ingrid:

    Geweldig verslag weer! Je ziet het zo voor je! Wat zul jij genieten in deze totaal andere wereld!
    Geniet van het weekend lieffie. Dikke kus X

  • 20 Mei 2016 - 17:58

    Wijnand Sr:

    Geweldig, wat een spirit! Top (begin) Peetje, top-schoondochter!

Tags: Lions Head

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 15643

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: