Aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Petra Eissens - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

18 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisteren mijn vertrek naar Cape Town. Nog heerlijk koffie gedronken met mijn lieffie's en verwend met cadeautjes. Een lange rij voor het inchecken, maar al snel op weg naar de gate. Het was een fijne en goede vlucht. Bij aankomst trof ik een lief echtpaar die alle vrijwilligers van Projects Abroad naar hun hostfamily brengen. Vlakbij het vliegveld reden we langs een township waar 5 miljoen mensen wonen. Ongelooflijk..daar word je stil van. Het was al donker maar ik zal daar met het Nutrition Project ook werken. De mensen onderwijzen en bewust maken van wat goede voeding is en hoe goede maaltijden te bereiden. Ze hebben geen idee hoe dit te doen.
Een warm ontvangst volgde bij mijn hostfamily. Trudy, Mathew& Keith. Samen met mij is er nog een vrijwilligster, Defne. Zij is betrokken bij het Human Rights project. Defne woont in België, maar haar familie komt uit Turkije.
Vandaag heb ik mijn introductiedag gehad. Vanmorgen ben ik opgehaald door Ricardo samen met nog een vrijwilligster, Caroline. Zij woont ook in Afrika, de West African Coast en komt uit Frankrijk. Ze studeert in Canada. Zij werkt bij het Journalism Project. Zij is ook gisteren aangekomen. Ricardo heeft ons de weg gewezen naar het treinstation vlakbij en hoe alles werkt. Waar onze tickets te kopen en hij heeft ons laten zien waar wij moeten uitstappen voor ons project. We hebben kennis gemaakt met iedereen op het hoofdkantoor en in de middag een andere volunteer advisor, Meschak, hielp ons met de introductie. Ze hebben ons voor een heerlijke lunch meegenomen in Claremont en daarna zijn we gesplitst. Meschak en ik zijn naar mijn project in Muizenberg afgereisd. Alles is makkelijk bereikbaar met de trein. Het is belangrijk om 1e klas te reizen. 2e en 3e klasse de mensen staan bovenop elkaar en de deuren van de trein zijn open. Ze hangen er letterlijk uit. De mensen zijn vriendelijk maar je moet erg oppassen dat je niet beroofd wordt. Na 18.00uur in de avond kan ik de trein niet meer gebruiken en bel ik een taxi met Uber. Met deze app kan ik een veilige en goedkope taxi bestellen. Middels gps weten ze precies waar ik ben en ze pikken je op en brengen je tot aan de voordeur.
Mijn project is aan het strand en we werken nauw samen met het Surfing Project. De kinderen uit de townships komen om te leren zwemmen en te surfen. Het Nutrition Project voorziet deze kinderen van een goede maaltijd. Thuis hebben ze niets te eten...
Het is een overload maar het voelt fantastisch! Het warme ontvangst, alle hulp van Ricardo&Meschak maken het erg prettig.
Vanavond voor het eerst genoten van een heerlijke maaltijd van Trudy, mijn hostmam(zo zeggen ze dat hier). Ze zeggen dat ze een killercook is en ik geloof het! Ik kijk uit naar het volgende!
Morgenochtend reis ik af naar mijn project...veel zin in en enorm benieuwd naar wat komen gaat!!! Ik houd jullie op de hoogte!

  • 18 Mei 2016 - 07:33

    Je Dochter:

    Super leuk mam!❤️
    Love you so much❤️

  • 18 Mei 2016 - 07:49

    Esther:

    Gelukkig dat ik het bericht nu wel kan lezen.
    Fijn dat je zo goed ontvangen bent!

  • 18 Mei 2016 - 07:50

    Jolanda:

    Gaaf Peet
    Geniet

  • 18 Mei 2016 - 08:12

    Pa:

    Geweldig Peetje, dat je zo'n mooie start maakt. Wij zijn benieuwd naar alle ervaringen. Veel plezier vandaag. Xx

  • 18 Mei 2016 - 09:09

    Lien:

    wat maak je veel mee en wat een indrukken

  • 18 Mei 2016 - 09:29

    An:

    Lieve Peet, ' ik krijg een heel apart gevoel van binnen...' ;-) Wowwww, dit klinkt nu al te gek. Hoorde gister je stem eventjes & werd helemaal enthousiast van je verhaal! Superfijn dat je zo'n goede start en warm ontvangst hebt gehad. Een overload aan info & indrukken..., maar zo bijzonder.

    Vandaag aan de bak. Het zien van ondervoede kindjes zal je niet in de oude kleren gaan zitten, maar hoe mooi dat jij iets kunt bijdragen!

    Lieverd, hele mooie dag en kijk uit naar je volgende verslag!Dikke kus An

  • 18 Mei 2016 - 13:29

    Mam:

    Lieve Peetje, wat een geweldige warme ontvangst. En wat heb je al allemaal gedaan.
    Al die indrukken en informatie. Ben benieuwd naar je volgende verslag.Geweldig hoe alles daar geregeld is en ze voor je zorgen. Geniet ervan. Fijne dag. Love you xx

  • 18 Mei 2016 - 14:42

    Linda:

    Mooi peet! Fijn dat de reis en start goed zijn verlopen.
    Ben heel benieuwd hoe je het project gaat ervaren. Geniet van alle mooie nieuwe ervaringen, wat een verrijking!
    Succes meid heel trots op je!!!

    Xxx

  • 18 Mei 2016 - 16:55

    Natas:

    Wat fijn Peetje dat je zo warm ontvangen wordt. En wat een indrukken al in zo'n korte tijd! Zoals ik het lees, klinkt het al als een groot avontuur. En bent er net.:) Beleef intens en bovenal genieten. Dit moment is voor het leven!
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag....Dikke kus van ons XX

  • 18 Mei 2016 - 18:17

    Wijnand Sr:

    Hi Peet,
    geweldig, wat een begin, hoe groot is de wereld en tegelijk toch zo klein en kwetsbaar, als je naar de menselijke maat kijkt. Ik wens je heel veel inspiratie en plezier. X

  • 19 Mei 2016 - 02:31

    Renate:

    Wat heerlijk dat het begin al zo positief en goed verloopt, dat geeft vertrouwen voor het vervolg.. Wat zo te horen alleen maar mooier gaat worden (ondanks de ongetwijfeld moeilijke momenten die ook gaan komen). Ik heb me nooit beseft hoe internationaal jouw avontuur eigenlijk is, maar je komt natuurlijk van alles tegen, hoe gaaf! Ik lees vol bewondering jouw verhaal en ben benieuwd naar het volgende ;-) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Welkom op mijn profiel! Hier kan je al mijn reisavonturen volgen!

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 15638

Voorgaande reizen:

16 Mei 2016 - 12 Juni 2016

Ontwikkelingswerk Zuid Afrika

Landen bezocht: